Rejestratory czasu pracy mają coraz więcej
zwolenników wśród pracodawców. Pozwalają na obiektywną ocenę i zmierzenie
efektywności pracy pracownika. Ułatwiają także rozliczanie nadgodzin oraz
zarządzanie zatrudnionymi osobami. Czym jest rejestrator czasu pracy i czy
opłaca się w niego inwestować?
Czym
jest rejestrator czasu pracy?
Rejestrator czasu pracy (RCP) jest zestawem
urządzeń technicznych i informacyjnych, który służy do zbierania danych na
temat aktywności pracowników w godzinach pracy. Monitoruje nieobecności,
spóźnienia, wyjścia prywatne i służbowe. Wszystkie zgromadzone informacje
zapisywane są w pamięci rejestratora, a dostęp do nich można uzyskać zdalnie
przez sieć lub poprzez przeniesienie ich na inne urządzenie. Każdy system RCP w
swoim zestawie ma również specjalne oprogramowanie, które ułatwia monitorowanie
zdarzeń i tworzenie raportów.
Jakie
korzyści przynosi RCP?
Rejestrator czasu pracy jest dobrym puntem
odniesienia w kwestii efektywności i organizacji dnia pracy. Pomaga w kontroli
ustalonych godzin rozpoczęcia oraz zakończenia pracy oraz wykrywania
ewentualnych naruszeń regulaminu. Dzięki RCP pracodawca z łatwością może
sprawdzić, którzy pracownicy spóźnili się, a których w danym dniu w ogóle nie
ma w zakładzie.
Świadomość zbierania takich informacji przez
rejestratory wpływa też na zdyscyplinowanie pracowników - precyzyjna
rejestracja godzin wejścia i wyjścia z zakładu pozwala na dokładne
rozliczenie przepracowanych godzin. Dzięki temu pracodawca może dokładnie
wyliczyć wynagrodzenie przysługujące pracownikowi za przepracowane godziny, a
to z kolei zmotywuje zatrudnionego do produktywniejszego wykorzystania godzin
przeznaczonych na pracę. Sprzyja też eliminowaniu niepożądanych zachowań
takich jak samowolne oddalenie się ze stanowiska pracy lub nieprzepisowe
korzystanie z przerwy.
System kontroli dostępu ułatwia pracę nie
tylko właścicielowi firmy, ale także pracownikom działu kadr. Raporty oraz
zestawienia danych niezbędnych do rozliczenia pracowników tworzone są
automatycznie, co pozwala zaoszczędzić czas, który byłby przeznaczony na
ręczne wprowadzanie informacji do systemu.
Oprogramowanie dołączone do rejestratorów
umożliwia także planowanie zwolnień oraz dni wolnych, odczytywanie
obrazu z kamer zamontowanych w firmie w razie zaistnienia takiej potrzeby,
zdefiniowanie systemu zmianowego i odpracowywanie dni wolnych.
Czy
system ewidencjonowania czasu pracy się opłaca?
Koszt zakupu specjalistycznego urządzenia waha się
od kilkuset złotych nawet do kilku tysięcy. Mimo to każdy przedsiębiorca, który
zainwestuje w RCP szybko przekona się, że jest to opłacalny wydatek.
Rejestrator zapewnia kontrolę nad sposobem wykorzystania czasu pracy i stopnia
zaangażowania pracowników. Umożliwia zmierzenie produktywności pracowników oraz
ułatwia zarządzanie zasobami ludzkimi.
Rejestrator czasu pracy pozwala też na
zaoszczędzenie czasu i pieniędzy wydawanych na wprowadzanie i przetwarzanie
danych. System automatycznie gromadzi i przesyła niezbędne informacje do działu
kadr, na podstawie których rozlicza się pracowników z przepracowanych godzin.
Jest to doskonałe rozwiązanie przede wszystkim dla dużych zakładów pracy, gdzie
bez właściwej organizacji firma nie będzie prawidłowo funkcjonować.
Jak już zostało tu określone to faktycznie system kontroli dostępu w takich miejscach jest po prostu niezawodny. Ja również mam to u siebie i cały system zakładała mi firma https://www.optiguard.pl/systemy-alarmowe-2/systemy-kontroli-dostepu/ więc całość działa naprawdę bardzo dobrze.
OdpowiedzUsuń